הפעילות- ניקח נושא מתמטי כלשהו ונחלק אותו לתתי נושאים.
דוגמא: בנושא משוואת קו ישר-
מציאת מרחק בין נקודות.
מציאת השיפוע.
נקודות חיתוך עם הצירים.
נקודת אמצע וכיו"ב.
נחלק את הכיתה לצוותים בהתאם לגודל הקבוצה ומספר תתי הנושאים.
כל צוות יכין חידון קהוט בנושא שלו.
מנסיון שלי כדאי לעשות זאת עם סיום הנושא ולפני מבחן כחלק מההכנה. התלמידים מתלהבים מאוד הן מההתנסות שביצירת החידון והן מהיישום בכיתה.
פעילות זו מאפשרת לכלל התלמידים להיות אוטונומים בתפקודם בכיתה בעת הצגת הקהוט והן בהכנתו בבית, מובן שמשימה זו דורשת מהתלמיד אוריינות ידע ברמה גבוהה והוא והכיתה יוצאים נשכרים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה