יום רביעי, 25 במאי 2016

למידה עצמית - כיצד ללמוד?

במצגת השיתופית בחרתי לכתוב בשקופית המדברת על למידה עצמית. 
המשפט שכתבתי היה: 

"הייתי רוצה ללמוד כלים נוספים שיאפשרו לתלמידים להפוך ללומדים עצמאיים בעיקר לאור העובדה שכל המידע נגיש באינטרנט. אשמח לדעת כיצד להפוך את ההוראה לרלוונטית עבורם וכיצד להדריך אותם בשטף המידע"

העולם היום מתקדם מהר מאוד וגם עלינו, כמורים, להיות מעודכנים בכל טכנולוגיות הלמידה האפשריות. כדי שנישאר רלוונטיים עבור התלמידים שלנו עלינו לעדכן את יכולות ההוראה שלנו.
הדבר קשה יותר כאשר מדובר בהוראת המתמטיקה מאחר ורוב ההוראה נשענת על ההוראה הקלאסית של "תלמיד-מורה-לוח" וכמו-כן, כל המידע נגיש באינטרנט אם כך מדוע אנו נחוצים?

אני בהחלט מאמין שבעזרת מתן כלים נכונים תלמיד יכול להפוך ללומד עצמאי גם כשהוא בתוך כיתה. בעזרת למידה עצמאית התלמיד יהפוך לאדם חושב, ביקורתי ומאותגר ועל ידי כך למידתו תהפוך ליעילה יותר.

הקושי שאני מרגיש כמורה למתמטיקה הוא להמציא בכל פעם את הגלגל מחדש. במקצועות רבי המלל העולם הטכנולוגי עשיר במידע ובתכנים. במתמטיקה העניין עדיין בהתחלה ולכן קשה לפעמים למצוא חומרים לכל מיני נושאים (וקטורים לדוגמה)

3 תגובות:

  1. אהבתי את הדגש שנתת על עצמאותו של התלמיד. המטרה שלנו באמת צריכה להיות לא רק להקנות ידע, אלא ללמד למידה עצמית ועצמאית, ולתת כלים באמצעותם התלמיד יוכל להתפתח גם מחוץ לגבולות השיעורים שלנו.
    שיהיה בהצלחה :)
    כרמית רוזנבלום

    השבמחק
  2. אין ברירה יהודה אנחנו כל היום חייבים להמציא את הגלגל מחדש כי כל יום גלגל אחר מיוצר והנוער לעומתינו מבין שככה זה צריך להיות ,עבור הדור שלנו המעבר מחישוב עם לוחות לשימוש במחשבון כיס בבגרות היה הלם ,אז תתאר לך מה שקורה היום . צריך ללמוד כל יום תכנה חדשה ושיטת הוראה מגוונת אחרת לא נהיה רלוונטיים עוד שנתיים-שלוש - בהצלחה !

    השבמחק
  3. אין ברירה יהודה אנחנו כל היום חייבים להמציא את הגלגל מחדש כי כל יום גלגל אחר מיוצר והנוער לעומתינו מבין שככה זה צריך להיות ,עבור הדור שלנו המעבר מחישוב עם לוחות לשימוש במחשבון כיס בבגרות היה הלם ,אז תתאר לך מה שקורה היום . צריך ללמוד כל יום תכנה חדשה ושיטת הוראה מגוונת אחרת לא נהיה רלוונטיים עוד שנתיים-שלוש - בהצלחה !

    השבמחק