מבין שלל השימושים לבלוג, אני בוחרת להתמקד בהוראת מתמטיקה לרמות נמוכות יותר - 3 יחידות.
הסיבה היא שתלמידים אלה, שחלקם אמנם מתקשים אך אחרים פשוט חסרי עניין במתמטיקה, ישמחו לרענון ויצירת עניין בשיעורים ובנושאים אותם הם לומדים.
בבלוג אפשר להכניס קישור לחיי היום-יום בהקשר לנושאים אותם לומדים (למשל - כשלומדים טריגונומטריה אפשר לפרסם צילומים של צורות שנמצאות סביבנו, בלימודי סטטיסטיקה - אפשר לייצר סקרים הנוגעים לנושאים המעסיקים אותם וכו').
אפשר לייצר בלוג המתעד את חייהם של הדמויות שמאחורי המתמטיקה - דקארט בהקשר למע' צירים, לייבניץ וניוטון כשמתחילים ללמוד חדו"א, ופיתגורס.
אמצעי תקשורת נוספים שניתן להשתמש בהם - הם אתר לכיתה - שמרכז את החומר בצורה מסודרת (למרות שהדבר עלול להוריד אחריות מהתלמידים - אלא אם כן ממנים אחראי מהכיתה ברוטציה).
kahoot - לביצוע בחנים או פשוט לסכם נושאים.
ואתר מודל - שבו התלמידים יכולים להיחשף לחומר שהוצג בכיתה או העשרה, להגיש עבודות ועוד.
הסיבה היא שתלמידים אלה, שחלקם אמנם מתקשים אך אחרים פשוט חסרי עניין במתמטיקה, ישמחו לרענון ויצירת עניין בשיעורים ובנושאים אותם הם לומדים.
בבלוג אפשר להכניס קישור לחיי היום-יום בהקשר לנושאים אותם לומדים (למשל - כשלומדים טריגונומטריה אפשר לפרסם צילומים של צורות שנמצאות סביבנו, בלימודי סטטיסטיקה - אפשר לייצר סקרים הנוגעים לנושאים המעסיקים אותם וכו').
אפשר לייצר בלוג המתעד את חייהם של הדמויות שמאחורי המתמטיקה - דקארט בהקשר למע' צירים, לייבניץ וניוטון כשמתחילים ללמוד חדו"א, ופיתגורס.
אמצעי תקשורת נוספים שניתן להשתמש בהם - הם אתר לכיתה - שמרכז את החומר בצורה מסודרת (למרות שהדבר עלול להוריד אחריות מהתלמידים - אלא אם כן ממנים אחראי מהכיתה ברוטציה).
kahoot - לביצוע בחנים או פשוט לסכם נושאים.
ואתר מודל - שבו התלמידים יכולים להיחשף לחומר שהוצג בכיתה או העשרה, להגיש עבודות ועוד.
אני חושב שהרעיון לשתף את הכיתה / תלמידים, כמו למנות אחראי מהכיתה להעלאת תכנים ותחזוק הבלוג הוא מצויין.
השבמחקהרי לנו המורים תמיד חסר זמן - ותפעול שוטף של בלוג לוקח זמן רב...ולתת לאחד התלמידים לבוא לידי ביטוי זו הזדמנות מצויינת. (אפילו במסגרת משימה של הערכה חלופית...)
איל פרי
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחק