שימושים אפשריים לבלוג בהוראת המתמטיקה
- שימוש ראשון, ואולי המיידי, הוא העלאת שאלה / שאלות מתוך שיעורי הבית, או תרגול החומר הנלמד, ויצירת דיון שיתופי בדומה לדיון המתנהל בכיתה. אחד מציע רעיון....שני מגיב....שלישי מחבר את שתי התגובות הראשונות ומעלה רעיון משלו....אך אני לא בטוח שהדיון יכול להיות אמיתי בצורה זו. ייתכן שתלמידים לא ירגישו בנוח לכתוב / לשאול...מלבד התלמידים שפותרים את התרגיל בקלות, ואלה יעלו את הפתרון כבר כתגובה ראשונה...והדיון הכיתתי ייעלם לפני שהתחיל....
- השימוש השני, הוא ל
אמצעי תקשורת נוספים בשימוש הוראת המתמטיקה
- וואטסאפ - כלי מצויין לתקשורת שוטפת עם תלמידים, למענה מיידי על שאלות מכל סוג בתחום המתמטיקה. השימוש נוח בעיקר לתקשורת בנושאים טכניים (האם זה בחומר למבחן...מתי המבחן...כמה שאלות יהיו....מה השיעורים למחר...), ועל מנת לקיים למידה משמעותית נדרשים כללים ברורים. אם תלמיד מעלה שאלה (צילום תרגיל) ותלמיד אחר מחזיר לו צילום של הפתרון - הרי שפגענו בתהליך הלמידה. התלמיד השואל לא פתר באמת בעצמו....
- תוכנת "מודל" - בעזרתה ניתן לתקשר עם תלמידים, לתת להם מבחנים ממוחשבים (שאלות רב- ברירה, נכון / לא נכון, או תשובות קצרות - מתאים לתרגול שאלות קצרות בגאומטריה), ולנהל איתם צ'אט. התוכנה זמינה דרך תוכנת המשוב. הבעיה היא הסרבול והקושי בהזנת תכנים ותפעול המערכת, ומניסיון תלמידים מאוד לא התלהבו מהרעיון, למרות שהיה כאן גיוון בדרכי ההוראה והתקשורת, תלמידים היו מעדיפים בלי...
אייל, שימוש בפלוג פעיל לתלמידים הוא רכיב מדהים וקל לתפעול ,לצורך כך הוא צריך להיות מוגדר אחרת ! מהשימוש של הוואטאפ! הוא חייב להיות מיוחד ואתה יכול ליחד אותו אם הוא יהווה רכיב נוסף ללמידה .אתה צריך רק לחדד את ההבדל בינו לבין הוואטסאפ,בהצלחה!
השבמחקאייל, שימוש בפלוג פעיל לתלמידים הוא רכיב מדהים וקל לתפעול ,לצורך כך הוא צריך להיות מוגדר אחרת ! מהשימוש של הוואטאפ! הוא חייב להיות מיוחד ואתה יכול ליחד אותו אם הוא יהווה רכיב נוסף ללמידה .אתה צריך רק לחדד את ההבדל בינו לבין הוואטסאפ,בהצלחה!
השבמחק