המשפט שכתבתי במצגת השיתופית, תחת "שיתוף פעולה ועבודת צוות":
התלמידים כבר מאוגדים בקהילות, ולנו נותר רק להצטרף ולהשתמש בהן לתועלתנו. מעניין יהיה לחבור גם לקבוצות מקבילות, וללמד יחד עם מורים מקבילים.
נושא הקהילות שעלה בהרצאה, גרם לי לחשוב על מבנה הכיתות בבית הספר. עם כניסת הטכנולוגיה להוראה, קידמנו, פיתחנו ושכללנו את שיטות ההוראה ודרכי הלימוד, אולם מבנה הכיתות נותר ללא שינוי: מספר תלמידים פחות או יותר קבוע שלומדים אצל אותו מורה. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לערער על מבנה זה: אפשר בעזרת כלים פשוטים ליצור שיתופי פעולה בין כיתות מקבילות באותה רמה, כך שתלמידים יוכלו להיחשף למורים נוספים מעת לעת, ואולי אף בין תלמידי 4,5 יח"ל לתלמידי 3 יח"ל לצורך תמיכה ועזרה. זאת בנוסף לשימושים שכבר נעשים בקהילות (קבוצות וואטס אפ הוא הרווח שבהם).
אכן ,רעיון מדהים,כל פוסט שאני קורא רק מוכיח לי שמדובר בעצם בהשתלמות שהיא פתיח לשינוי ולא השינוי עצמו .אולי בסוף ההשתלמות נראה איך אפשר לתרגם רעיון יוצא מן הכלל שכזה לפעולה אופרטיבית ,הגעת למקום הנכון!
השבמחקאכן ,רעיון מדהים,כל פוסט שאני קורא רק מוכיח לי שמדובר בעצם בהשתלמות שהיא פתיח לשינוי ולא השינוי עצמו .אולי בסוף ההשתלמות נראה איך אפשר לתרגם רעיון יוצא מן הכלל שכזה לפעולה אופרטיבית ,הגעת למקום הנכון!
השבמחקרעיון מאד מעניין - בדיוק התחבר לי לרעיון לפתוח אתר לשתי קבוצות מקבילות שיתחילו בכיתה י' בשנה הבאה וליצור בסיס לשיתוף מידע בינינו המורות, וגם בין התלמידים
השבמחק