יום רביעי, 25 במאי 2016

אמצעי תקשורת בהוראת מתמטיקה

כאשר משתמשים בבלוג בהוראת מתמטיקה ניתן להיעזר בו במספר דרכים:

ניתן לתת משימה חודשית ולאפשר לתלמידים להגיב ולתייג פתרון.

השימוש בבלוג מאפשר לתלמידים שהחסירו את השיעור לעקוב אחרי החומר הנלמד ולהשלים אותו.

הבלוג מאפשר לתלמידים להביע את דעתם על נושאים שעלו בשיעור וכן לתת למורה פידבק.

במהלך שיעורי המתמטיקה אני משתמש במספר אמצעים דיגיטליים:

קבוצת וואטסאפ - כל תלמידי הקבוצה שלי ואני נמצאים באותה קבוצה שהוגדרה מראש כקבוצה להעברת תכנים, מידע אינפורמטיבי וכן לשאילת שאלות. הקבוצה היתה פעילה מאוד לקראת הבגרות ונדרשתי לתת מענה תוך זמן קצר למספר גדול של שאלות.

שימוש באימייל - אני נעזר הרבה באימייל של התלמידים כדי לשלוח חומרים נוספים, מבחני בית וכדו'.

מודל במשו"ב - תוכנת המשו"ב  מאפשרת לבנות מרחב למידה לכל הכיתה. ניתן להעלות אליו תכנים, דפי עבודה וכן לבנות מבחנים אינטראקטיביים.

2 תגובות:

  1. אני לגמרי מסכים לרעיונות שלך .הוואטסאפ הוא אכן כלי מצויין לתקשורת אבל אם אתה משתמש בו מול התלמידים נצל אותו לשדרוג ולא רק ככלי לפיתרון - לדוגמה - אם אתה רואה שאלה חישובית שעולה נסה לקשר אותה להרחבת הנושא ,לדוגמה, אם אתה רואה שבחקירת פונקצייית שורש יש קושי בקביעת תחום ההגדרה ,סימן שהבעייה נעוצה בחולשה באי שיוויונים ואפשר להפנות לתרגול הנושא מספר הלימוד בציון עמוד ומספרי התרגילים ,ואז "להחזיר" את התלמידים לחקירות של פונקציית השורש כשהעניין יושב קצת יותר טוב בהבנה המתמטית שלהם ופותר לך המון בעיות בהמשך - כי זו רעה חולה בחקירות כאלה לשגות בתחום ההגרה ואז כמעט כל התרגיל ירד לטמיון .

    השבמחק
  2. אני לגמרי מסכים לרעיונות שלך .הוואטסאפ הוא אכן כלי מצויין לתקשורת אבל אם אתה משתמש בו מול התלמידים נצל אותו לשדרוג ולא רק ככלי לפיתרון - לדוגמה - אם אתה רואה שאלה חישובית שעולה נסה לקשר אותה להרחבת הנושא ,לדוגמה, אם אתה רואה שבחקירת פונקצייית שורש יש קושי בקביעת תחום ההגדרה ,סימן שהבעייה נעוצה בחולשה באי שיוויונים ואפשר להפנות לתרגול הנושא מספר הלימוד בציון עמוד ומספרי התרגילים ,ואז "להחזיר" את התלמידים לחקירות של פונקציית השורש כשהעניין יושב קצת יותר טוב בהבנה המתמטית שלהם ופותר לך המון בעיות בהמשך - כי זו רעה חולה בחקירות כאלה לשגות בתחום ההגרה ואז כמעט כל התרגיל ירד לטמיון .

    השבמחק