לדעתי השימוש בבלוג צריך להיות כאמצעי העשרה והעמקה. מעבר לשיעורי הבית והלמידה הרגילה ניתן להוסיף פיקנטיות להוראת המתמטיקה. דברים שלצערי אין לנו זמן לעסוק בהם בשיעורים עצמם.
בבלוג ניתן לתת חידות, לשלוח קישורים להעשרה והעמקה, לתת שאלות אתגריות וכו'. החשוב הוא שגם התלמידים עצמם יכולים לחפש ולעלות פוסטים ולא רק המורה. ניתן להשתתף בבלוג כבחירה אבל כדאי להעניק בונוס למשתתפים. לחלופין על מנת שכל התלמידים ישתתפו אפשר ליצור תורנות שבה בכל שבוע אחראי תלמיד אחר לעלות איזה פוסט-חידה/מאמר/ידיעה מעניינת שקשורה במתמטיקה וכו'.
נושאי העשרה יכולים להיות פרקטלים, מתמטיקאים חשובים, כיצד חושב הפאי ועוד ועוד.

אמצעי תקשורת נוספים:
מייל-הודעה לכל התלמידים או תלמידים מסויימים במייל ניתן לשלוח פתרונות לדוגמא, חומר למבחנים וכו'
google groups-באמצעי זה השתמשתי כאשר לימדתי בתוכנית בר אילן שיעורי הבית, חומר ופתרונות לדוגמא היו עולים בקבוצה וגם תלמידים יכלו לעלות הודעות ולשאול שאלות. בנוסף מדי פעם העלתי חידות.
whatsapp-השימוש הכי נרחב-במסגרתו שולחת הודעות לתלמידים, שיעורי בית ותלמידים שואלים שאלות.
כאשר יש קבוצה משתפת פעולה גם שאר התלמידים יכולים לענות על השאלה ולא רק המורה (כך עשיתי בהוראת תוכנית בר אילן).
טריוויאלי אולי-אבל שיחת טלפון גם היא אמצעי תקשורת ולעיתים זו דרך טובה גם לברור מצב של תלמיד אבל גם להסברים, שיחות עידוד וכד'.
דרכי הוראה שאינם דווקא אמצעי תקשורת אבל דרכים טכנולוגיות שאני משתמשת בהם הם kahoot, גאוגברה ו treasure hit (משחק מחפשים את המטמון תוך שימוש בטלפונים, gps, ברקודים, וכמובן שאלות מתמטיות)
אמצעים נוספים-ניתן לפתוח קבוצה בפייסבוק, ליצור אתר של הכיתה דרך modle או בדרך אחרת, linkedin, בלוג.
'
בבלוג ניתן לתת חידות, לשלוח קישורים להעשרה והעמקה, לתת שאלות אתגריות וכו'. החשוב הוא שגם התלמידים עצמם יכולים לחפש ולעלות פוסטים ולא רק המורה. ניתן להשתתף בבלוג כבחירה אבל כדאי להעניק בונוס למשתתפים. לחלופין על מנת שכל התלמידים ישתתפו אפשר ליצור תורנות שבה בכל שבוע אחראי תלמיד אחר לעלות איזה פוסט-חידה/מאמר/ידיעה מעניינת שקשורה במתמטיקה וכו'.


אמצעי תקשורת נוספים:
מייל-הודעה לכל התלמידים או תלמידים מסויימים במייל ניתן לשלוח פתרונות לדוגמא, חומר למבחנים וכו'
google groups-באמצעי זה השתמשתי כאשר לימדתי בתוכנית בר אילן שיעורי הבית, חומר ופתרונות לדוגמא היו עולים בקבוצה וגם תלמידים יכלו לעלות הודעות ולשאול שאלות. בנוסף מדי פעם העלתי חידות.
whatsapp-השימוש הכי נרחב-במסגרתו שולחת הודעות לתלמידים, שיעורי בית ותלמידים שואלים שאלות.
כאשר יש קבוצה משתפת פעולה גם שאר התלמידים יכולים לענות על השאלה ולא רק המורה (כך עשיתי בהוראת תוכנית בר אילן).
טריוויאלי אולי-אבל שיחת טלפון גם היא אמצעי תקשורת ולעיתים זו דרך טובה גם לברור מצב של תלמיד אבל גם להסברים, שיחות עידוד וכד'.
דרכי הוראה שאינם דווקא אמצעי תקשורת אבל דרכים טכנולוגיות שאני משתמשת בהם הם kahoot, גאוגברה ו treasure hit (משחק מחפשים את המטמון תוך שימוש בטלפונים, gps, ברקודים, וכמובן שאלות מתמטיות)
אמצעים נוספים-ניתן לפתוח קבוצה בפייסבוק, ליצור אתר של הכיתה דרך modle או בדרך אחרת, linkedin, בלוג.
'
google groups רעיון טוב, אף פעם לא השתמשתי בו!
השבמחק