בבלוג לא מדוייק זה ישנם תיאורים של חידות ברמה גבוהה מאד. זו יכולה להיות אופציה לתלמידי 5 יחידות ו 5 יחידות פלוס-כמקור להעשרה, העמקה והערכה חלופית.
הרמה מאד גבוהה ולכן לא בהכרח תתאים לכולם. אבל כאשר אנו מחפשים היום דרכים נוספות להגברת אהבת המתמטיקה, העלאת הקושי והאתגר וליצור אתגרים שאינם רק פתרון טכני של שאלות בגרות זה יכול להוות מקור טוב.
בבלוג ישנו גם ריכוז של פוסטים שמתאימים למי שאינו בוגר תואר מתקדם במתמטיקה שזו בהחלט אופיה טובה כדי להתחיל וגם להמשיך כדברי הכותב:
הגעתם לבלוג זה עתה לראשונה? ניסיתם כבר פעם להציץ אבל נבהלתם וברחתם אחרי שהמשפט השני שניסיתם לקרוא היה "בפוסט שלי על פונקציונלים לינאריים הערתי שיש איזומורפיזם לא קנוני בין מרחב וקטורי ומרחב הפונקציונלים הלינאריים מעליו"? העמוד הזה הוא בשבילכם. לא כל הפוסטים בבלוג הם באותה רמה; חלקם נכתבו במפורש רק עבור אנשים שכבר בקיאים ברמה כלשהי של מתמטיקה, וחלקם נכתבו אחרי מי שכבר קראו פוסטים קודמים בסדרה. יחד עם זאת, יש גם כמות לא מבוטלת של פוסטים שמיועדים לאלו מכם שלא מכירים מתמטיקה, וחלקם אפילו מיועדים ספציפית לאלו שפוחדים קצת ממנה. במקום לשלוח אתכם לחפש בקטגוריות ובתגים אני ארכז אותם כאן עבורכם.
אחד הפוסטים בבלוג הוא הפוסט שמדבר על "הוכחת משפט חדש בגאומטריה-ידיעה שהיתה לא מזמן
בעיתונות.
http://www.gadial.net/2016/03/14/not_new_geometry_theorem/
הכותב מסביר מדוע התלמידה לא באמת גילתה משפט חדש ומראה את ההבדל בין התלמידה לאוקלידס
ולמה למרות שזה לא משפט חדש יש לכך חשיבות וזו דרך נאותה ללמוד מתמטיקה ושוב לא באופן טכני אלא עם חשיבה עצמאית.
גם הבלוג של חברה בראי המתמטיקה מצא חן בעיני משום שדווקא היום בעקבות מסע הפרסום בעד 5 יחידות והניסיונות למחות כנגדו בפוסטים נגדיים-חשוב לחבר את המתמטיקה לכולם. הדיונים בבלוג זה יכולים לתת לנו כמורים תשובות למה נחוצה המתמטיקה-מאחר שזו שאלה שנשאלת על ידי תלמידים רבים ולא רק תמידי 3 יחידות.
בנוסף יש פוסטים של ההיסטוריה של המתמטיקה התעסקות עם כשלונות, דרכים להוראת המתמטיקה ועוד.
אחד הפוסטים החשובים הוא
https://humanmath.wordpress.com/2013/08/24/%D7%A2%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%A2%D7%9D-%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%93-%D7%9E%D7%AA%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%A9%D7%A0%D7%A8%D7%AA%D7%A2-%D7%9E/
ישנן מספר עצות כשהחשובה בהן לדעתי היא לאפשר לטעות-עצה חשובה לכל מורה וגם לאתר את ההנחות המוטעות של הלומד וללמד תוך כדי כך למה הלומד הגיע להנחה הזו ומהי ההנחה הנכונה. זוהי דרך שיכולה בהחלט להטמיע באופן עמוק את הלמידה ולעשותה פחות טכנית. כאשר תלמיד יודע לזהות את הכשלים שלו הוא ידע לבקר את עצמו בפעמים הבאות והחשיבה תהיה פחות אוטומטית.
הרמה מאד גבוהה ולכן לא בהכרח תתאים לכולם. אבל כאשר אנו מחפשים היום דרכים נוספות להגברת אהבת המתמטיקה, העלאת הקושי והאתגר וליצור אתגרים שאינם רק פתרון טכני של שאלות בגרות זה יכול להוות מקור טוב.
בבלוג ישנו גם ריכוז של פוסטים שמתאימים למי שאינו בוגר תואר מתקדם במתמטיקה שזו בהחלט אופיה טובה כדי להתחיל וגם להמשיך כדברי הכותב:
הגעתם לבלוג זה עתה לראשונה? ניסיתם כבר פעם להציץ אבל נבהלתם וברחתם אחרי שהמשפט השני שניסיתם לקרוא היה "בפוסט שלי על פונקציונלים לינאריים הערתי שיש איזומורפיזם לא קנוני בין מרחב וקטורי ומרחב הפונקציונלים הלינאריים מעליו"? העמוד הזה הוא בשבילכם. לא כל הפוסטים בבלוג הם באותה רמה; חלקם נכתבו במפורש רק עבור אנשים שכבר בקיאים ברמה כלשהי של מתמטיקה, וחלקם נכתבו אחרי מי שכבר קראו פוסטים קודמים בסדרה. יחד עם זאת, יש גם כמות לא מבוטלת של פוסטים שמיועדים לאלו מכם שלא מכירים מתמטיקה, וחלקם אפילו מיועדים ספציפית לאלו שפוחדים קצת ממנה. במקום לשלוח אתכם לחפש בקטגוריות ובתגים אני ארכז אותם כאן עבורכם.
בנוסף ניתן להגיע לפוסטים על פי נושאים כי בתחילה הבלוג נראה מבולגן
אחד הפוסטים בבלוג הוא הפוסט שמדבר על "הוכחת משפט חדש בגאומטריה-ידיעה שהיתה לא מזמן
בעיתונות.
http://www.gadial.net/2016/03/14/not_new_geometry_theorem/
הכותב מסביר מדוע התלמידה לא באמת גילתה משפט חדש ומראה את ההבדל בין התלמידה לאוקלידס
ולמה למרות שזה לא משפט חדש יש לכך חשיבות וזו דרך נאותה ללמוד מתמטיקה ושוב לא באופן טכני אלא עם חשיבה עצמאית.
גם הבלוג של חברה בראי המתמטיקה מצא חן בעיני משום שדווקא היום בעקבות מסע הפרסום בעד 5 יחידות והניסיונות למחות כנגדו בפוסטים נגדיים-חשוב לחבר את המתמטיקה לכולם. הדיונים בבלוג זה יכולים לתת לנו כמורים תשובות למה נחוצה המתמטיקה-מאחר שזו שאלה שנשאלת על ידי תלמידים רבים ולא רק תמידי 3 יחידות.
בנוסף יש פוסטים של ההיסטוריה של המתמטיקה התעסקות עם כשלונות, דרכים להוראת המתמטיקה ועוד.
אחד הפוסטים החשובים הוא
עקרונות העבודה עם לומד מתמטיקה שנרתע מחשיבה
ישנן מספר עצות כשהחשובה בהן לדעתי היא לאפשר לטעות-עצה חשובה לכל מורה וגם לאתר את ההנחות המוטעות של הלומד וללמד תוך כדי כך למה הלומד הגיע להנחה הזו ומהי ההנחה הנכונה. זוהי דרך שיכולה בהחלט להטמיע באופן עמוק את הלמידה ולעשותה פחות טכנית. כאשר תלמיד יודע לזהות את הכשלים שלו הוא ידע לבקר את עצמו בפעמים הבאות והחשיבה תהיה פחות אוטומטית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה