יום רביעי, 3 באוגוסט 2016

פיתוח יחידת הוראה בגיאומטריה - יחידה 11

נושא השיעור - גיאומטריה – קטע אמצעים במשולש.
אוכלוסיית היעד - כיתה י' - 4-5 יח"ל.
משך השיעור - 45 דקות.
המטרה - התלמידים יכירו את המשפטים בנושא קטע אמצעים במשולש, יכירו ויבינו את ההוכחות ואת משמעות המשפטים בזוגות, יבנו שאלה שהפתרון שלה תלוי במשפט

מהלך השיעור
התלמידים יקבלו דף עבודה המכוון אותם להכרת המשפטים בנושא קטע אמצעים במשולש, משפטים 65, , 67 ברשימת המשפטים של "אורט".

דף העבודה
1.
פתחו את רשימת המשפטים של רשת "אורט". התבוננו במשפט מס' 65.


   
א. רשמו את המשפט המופיע ברשימה: _________________________________________________
   
ב. עקבו אחר הוכחת המשפט, באמצעות הסרגל המופיע ביישום. יש ללחוץ פעמיים על קובץ הגיאוגברה.
       
באיזה משפטים קודמים נעשה שימוש בהוכחה זו ? _______________________________________


2.  
פתחו את רשימת המשפטים, והתבוננו במשפט 67.



     
א. רשמו את המשפט המופיע ברשימה: _________________________________________________
     
ב. עקבו אחר הוכחת המשפט, באמצעות הסרגל המופיע ביישום. יש ללחוץ פעמיים על קובץ הגיאוגברה.
       
באיזה משפטים קודמים נעשה שימוש בהוכחה זו ? __________________________________________
     
ג. מה ההבדל בין משפט זה (67) למשפט הקודם (65) ? ______________________________________

3.  
 חברו שאלה בגיאומטריה על מרובע לבחירתכם, העושה שימוש בקטע אמצעים:
    4. העבירו את השאלה לחברים לידכם, ופיתרו את השאלה אותה הם חיברו.



רפלקציה
השיעור מאפשר לתלמידים ליצור ידע באופן עצמאי, לחקור משפט חדש, להבין הוכחה בצורה מובנית ואינטראקטיבית.
הם יכולים להיעזר בחומרים קיימים בקהילת לומדי מתמטיקה, להיחשף למידע בצורה מובנית ולנסות ולייצר הוכחה והבנה באופן עצמאי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה