יום חמישי, 4 באוגוסט 2016

"טכנולוגיה והתנהגות חברתית"- העברת האחריות ללומד' יחידה 8


נושא: תפקיד הפרמטרים בפונקציות הקו הישר.

מטרות:
-          התלמידים יכירו את תפקיד הפרמטרים m ו b במשוואת הישר  y=mx+b.
-          התלמידים יוכלו לייצר  דוגמאות משל עצמם למשוואות ישרים שמתנהגים בצורה מבוקשת.

קהלי יעד אפשריים:
-          כיתות ח' לאחר שהתנסו בסרטוט ישרים באמצעות טבלת ערכים וטבלת משבצות.
-          כיתות י' 3 יחידות, לריענון נושא משוואת ישרים.
-          כיתות י"ב לשאלון 803, לריענון נושא משוואות ישרים.
מסגרת הפעילות:
-          יכולה להינתן כעבודה לבית במסגרת הכיתה ההפוכה.

הפעילות:
כרקע מוקדם לפעילות המורה יציין כי כל הפונקציות הקוויות מיוצגות בתבנית y=mx+b.
רקע זה יכול להיות מוצג בסוף השיעור שלאחריו ניתנה הפעילות, או בדף ההנחיות של הפעילות עצמה.

במסגרת הפעילות התלמידים יקבלו את הקישור הבא לאתר גיאוגברה
:
התלמידים יתבקשו לשרטט גרפים של כמה פונקציות קוויות שונות באמצעות כך שיקלידו את הייצוג האלגברי והגרף יוצג על המסך.
התלמידים יתבקשו לציין לגבי כל פונקציה אם היא עולה, יורדת, או קבועה. כמו כן יתבקשו לציין את נקודות החיתוך עם ציר ה-y.

כל זאת יעשה באמצעות שאלון ב
.Google Forms   
בסוף השאלון – יצטרכו התלמידים, להשלים את המילים החסרות בניסוח הכללים שהם המסקנה של הפעילות:

אם ערך הפרמטר ________ חיובי אז הפונקציה: _____________
אם ערך הפרמטר ________ שלילי  אז הפונקציה: _____________
אם ערך הפרמטר ________ הוא 0 אז הפונקציה: ______________
אם ערך הפרמטר ________ חיובי אז הפונקציה חותכת את ציר ה-____  בחלקו החיובי
אם ערך הפרמטר ________ שלילי אז הפונקציה חותכת את ציר ה-____  בחלקו החיובי
אם ערך הפרמטר ________  הוא ____ אז הפונקציה חותכת את ציר ה-____  בראשית הצירים.


לסיכום התלמידים יתבקשו לתת דוגמאות משלהם לפונקציות על פי נתונים מסוימים בטבלה הבאה:
התנאי שמקיימת הפונקציה
שם התלמיד
דוגמא לפונקציה
עולה וחותכת את ציר ה-y
בנקודה (0,3)








עולה וחותכת את ציר ה-y
בנקודה (0,-3)








יורדת וחותכת את ציר ה-y
בנקודה (0,3)








יורדת וחותכת את ציר ה-y
בנקודה (0,-3)










דרך פעילות זו, התלמיד חוקר, לומד ומגלה את הכללים באופן עצמאי, תוך כדי שימוש בכלים מתוקשבים ובשיתוף עם הקהילה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה