קהל היעד : תלמידי כתה ט .
מטרות : המטרה של השיעור היא חקר של התלמידים על מנת שיגיעו בעצמם לתכונות המקבילית, כיצד משפיעים העברת אלכסונים במקבילית על הזוויות , מהן הצורות שנוצרות כתוצאה מהעברת אלכסונים. כל זאת ללא הכוונה מידית של המורה אלא בעזרת חקר עצמי.
בשיעור זה נעשה שימוש בתכנת הgeogebra.
השיעור יתחלק לכמה חלקים:
בחלק הראשון: התלמידים יחקרו באופן עצמאי את המקבילית ואלכסוניה בעזרת הפעילות המצורפת.
https://www.geogebra.org/m/YkKJQ2kP?doneurl=%2Fsadna
בחלק השני: נפתח דיון בכתה על התובנות אליהם הגיעו התלמידים כתוצאה מהפעילות. ויחד נגיע לתכונותיה של המקבילית ואלכסוניה.
בחלק השלישי: ארשום בבלוג המשותף של הכיתה שאלות בנושא המקבילית, הרלוונטיות לתכונות המקבילית והתלמידים יוכלו לענות כל אחד על שתי שאלות וכן להגיב לפתרונות של תלמידים אחרים, כך נבצע למידה עצמית וגם שיתופית. בתום הזמן הקצוב אפרסם פתרונות נוספים בבלוג ואגיב לתשובות התלמידים תוך מתן אפשרות לתלמידים להגיב לפתרונותיי שלי, כך העשייה והלמידה היא משותפת ולא אני כמורה מקור הידע הבלעדי.
מצויין זו הכוונה !
השבמחקמצויין זו הכוונה !
השבמחק