אקדים ואומר שיש מאגרים של שיעורים ברשת כמו בפרוייקט רמזור ופרוייקט עדש"ה.
בנוסף חומרים שונים אפשר למצוא באתרים שונים כמו מכללת קיי, מכללת אורנים, אתרי בית ספר ועוד.
השיעור שבחרתי הוא מתוך פרוייקט עדש"ה
http://adasha.weizmann.ac.il/video/polygon
נושא השיעור-מעגל חוסם משולש
בקישור מובא מערך השיעור וכן צילום של השיעור.
השיעור מתאים לכיתה י' 5 יחידות
הוא מהווה גם העשרה וגם מראה שימוש במתמטיקה ביום יום ובאומנות
השיעור הוא כפול .
בחרתי לקחת את החלק הראשון של השיעור. כשמטרת השיעור היא הכרת המשפט-שלושת האנכים האמצעיים נפגשים בנקודה אחת, שהיא מרכז המעגל החוסם את המשולש.
הפעילות שאשמח להשתמש בה היא קיפולי הנייר תוך שימוש בסרגל ומחוגה.
רפלקציה-השימוש בנסיון של אחרים בבניית שיעור, יישומונים, ואפילו הסתכלות על השיעור עצמו יכול לעזור, לתת רעיונות ולהראות ממש את הביצוע בשטח. כמובן שצריכה להעשות התאמה לכל כיתה, התאמה של זמנים, שאלות וכו.
בחירת הנושא-רציתי לעשות שיעור בגאומטריה שיש בו גם פעילות שאיננה הוכחת משפטים ושאלות הוכחה.
נושא הבניות חזר לתוכנית הלימודים ויש לו חשיבות.
בנוסף בהמשך השיעור ישנו ישום של המשפט בחיים ובאומנות וזה מאפשר לתת לתלמידים כלים והעשרה.
בנוסף חומרים שונים אפשר למצוא באתרים שונים כמו מכללת קיי, מכללת אורנים, אתרי בית ספר ועוד.
השיעור שבחרתי הוא מתוך פרוייקט עדש"ה
http://adasha.weizmann.ac.il/video/polygon
נושא השיעור-מעגל חוסם משולש
בקישור מובא מערך השיעור וכן צילום של השיעור.
השיעור מתאים לכיתה י' 5 יחידות
הוא מהווה גם העשרה וגם מראה שימוש במתמטיקה ביום יום ובאומנות
השיעור הוא כפול .
בחרתי לקחת את החלק הראשון של השיעור. כשמטרת השיעור היא הכרת המשפט-שלושת האנכים האמצעיים נפגשים בנקודה אחת, שהיא מרכז המעגל החוסם את המשולש.
הפעילות שאשמח להשתמש בה היא קיפולי הנייר תוך שימוש בסרגל ומחוגה.
רפלקציה-השימוש בנסיון של אחרים בבניית שיעור, יישומונים, ואפילו הסתכלות על השיעור עצמו יכול לעזור, לתת רעיונות ולהראות ממש את הביצוע בשטח. כמובן שצריכה להעשות התאמה לכל כיתה, התאמה של זמנים, שאלות וכו.
בחירת הנושא-רציתי לעשות שיעור בגאומטריה שיש בו גם פעילות שאיננה הוכחת משפטים ושאלות הוכחה.
נושא הבניות חזר לתוכנית הלימודים ויש לו חשיבות.
בנוסף בהמשך השיעור ישנו ישום של המשפט בחיים ובאומנות וזה מאפשר לתת לתלמידים כלים והעשרה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה