יום ראשון, 17 ביולי 2016

יחידה 11 - חכמת ההמונים - מערך שיעור המבוסס מידע שיתופי (גיאוגברה טויב / רשימת המשפטים)

נושא השיעור - גיאומטריה - מרובע חוסם מעגל.
אוכלוסיית היעד - כיתה י' - 4-5 יח"ל.
משך השיעור - 45 דקות.
המטרה - התלמידים יכירו את המשפטים בנושא מרובע חוסם מעגל, יכירו ויבינו את ההוכחות ואת משמעות המשפטים באופן עצמאי / זוגות.

מהלך השיעור
התלמידים יקבלו דף עבודה המכוון אותם להכרת המשפטים בנושא מרובע חוסם מעגל, משפטים 106, 107 ברשימת המשפטים של "אורט".

דף העבודה
1. פתחו את רשימת המשפטים של רשת "אורט". התבוננו במשפט מס' 106.


    א. רשמו את המשפט המופיע ברשימה: _________________________________________________
    ב. עקבו אחר הוכחת המשפט, באמצעות הסרגל המופיע ביישום. יש ללחוץ פעמיים על קובץ הגיאוגברה.
        באיזה משפטים קודמים נעשה שימוש בהוכחה זו ? _______________________________________
    ג. שרטטו במחברת שני ריבועים, ציינו עליהם את מידות צלעותיהם. אחד מהם ניתן יהיה לחסום בתוכו מעגל, והשני לא
        ניתן יהיה לחסום בתוכו מעגל.

2.  פתחו את רשימת המשפטים, והתבוננו במשפט 107.


     א. רשמו את המשפט המופיע ברשימה: _________________________________________________
     ב. עקבו אחר הוכחת המשפט, באמצעות הסרגל המופיע ביישום. יש ללחוץ פעמיים על קובץ הגיאוגברה.
        באיזה משפטים קודמים נעשה שימוש בהוכחה זו ? __________________________________________
     ג. מה ההבדל בין משפט זה (107) למשפט הקודם (106) ? ______________________________________

3.  האם ניתן לחסום מעגל בתוך טרפז ? אם כן, נסחו את החוקיות שעל הטרפז לקיים על מנת שניתן יהיה לחסום בתוכו
     מעגל.

4.  האם ניתן לחסום מעגל בתוך מקבילית ? מה התנאי שעל המקבילית לקיים...ומה המשמעות של תנאי זה ?

5.  נתון מרובע שמידותיו מתוארות בשרטוט. נתון כי ניתן לחסום בתוכו מעגל. מצאו את אורך הצלע AD.











עבודה נעימה !!


רפלקציה
השיעור מאפשר לתלמידים ליצור ידע באופן עצמאי, לחקור תכונה גיאומטרית, להבין אותה ולעקוב אחר הוכחה הקיימת במאגר מידע ברשת. התלמידים ייחשפו למידע הקיים ברשת והיכולת לעשות בו שימוש עצמאי.
המורה, במהלך השיעור, יהיה הגורם המסייע / עוזר לתלמידים להפוך את המידע שמצאו ברשת בסעיפים הראשונים של דף העבודה, לידע אותו הם יכולים ליישם באופן עצמאי בהקשרים / תרגילים אחרים.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה