קהל היעד: כיתה י' (3 יח"ל)
נושא יחידת הלימוד: טריגונומטריה במישור; הגדרת הפונקציות
הטריגונומטריות: סינוס, קוסינוס, טנגס, במשולש ישר זווית ושימוש בהן.
מטרות: א. התלמידים יכירו את הנוסחאות הטריגונומטריות במשולש ישר זווית.
ב. התלמידים ילמדו להשתמש בנוסחאות טריגונומטריות לחישוב צלע במשולש ישר
זווית.
ג. התלמידים ילמדו להשתמש בנוסחאות טריגונומטריות לחישוב זווית חדה במשולש
ישר זווית.
ד. התרגילים יפתרו תרגילים בחישוב צלע/זווית במשולש ישר זווית תוך שימוש
בנוסחאות טריגונומטריות.
מסגרת למידה: לימוד באופן עצמי באמצעות כלים מתוקשבים (אשלח לתלמידים במשוב את הפעילות לימודית)
ב. התלמידים ילמדו להשתמש בנוסחאות טריגונומטריות לחישוב צלע במשולש ישר
זווית.
ג. התלמידים ילמדו להשתמש בנוסחאות טריגונומטריות לחישוב זווית חדה במשולש
ישר זווית.
ד. התרגילים יפתרו תרגילים בחישוב צלע/זווית במשולש ישר זווית תוך שימוש
בנוסחאות טריגונומטריות.
מסגרת למידה: לימוד באופן עצמי באמצעות כלים מתוקשבים (אשלח לתלמידים במשוב את הפעילות לימודית)
חלק
א' (5-10 דקות): סימון נוסחאות טריגונומטריות בדף הנוסחאון מתמטיקה 3 יח"ל
לכל
תלמיד יש דף נוסחאון מתמטיקה 3 יחידות לימוד, התלמידים יתבקשו להוציא את דף
הנוסחאון ולהתבונן בעמוד 2 "טריגונומטריה וגאומטריה" - "פונקציות
טריגונומטריות במשולש ישר-זווית". המשימה לצבוע כל צלע במשולש ישר הזווית
בצבע אחר (אדום, צהוב וירוק), יתר c בצבע
ירוק, ניצב מול a בצבע צהוב וניצב ליד b בצבע
אדום, ובהתאמה לצבוע את האותיות (b ,a ו- c)
בנוסחאות סינוס, קוסינוס וטנגס.
תלמיד שיזדקק להסבר מוחשי יכול לצפות בסרטון הבא (אורך הסרטון כ- 4 דקות):
תלמיד שיזדקק להסבר מוחשי יכול לצפות בסרטון הבא (אורך הסרטון כ- 4 דקות):
חלק
ב' (10-20 דקות): סרטון מהאתר עגורים (עפים יחד על המתמטיקה):
התלמידים
מתבקשים לצפות בסרטון (אורך הסרטון כ- 10 דקות).
כאן למעשה התלמיד צריך ללמוד נושא חדש ללא תיווך של המורה בכיתה. התלמיד נדרש להתמודד עם למידה באופן עצמי. אני בטוחה שהלמידה המתוקשבת תהיה עדיפה על למידה מתוך ספר הלימוד...
הסרטון מתחיל בדגש על משולש ישר זווית, שמות הצלעות והסימון המקובל לאות (ניצב מול a, ניצב ליד b, יתר c). לאחר מכן מציגים חוקים כלליים במשולש ישר זווית. אח"כ מציגים "משפטי מפתח" במשולש ישר זווית; משפט פיתגורס, נוסחת סינוס הזווית, נוסחת קוסינוס הזווית ונוסחת טנגס הזווית. באמצעות 3 שאלות בטריגונומטריה מדגימים את הפתרון באמצעות שימוש ב"משפטי המפתח" לחישוב צלע או זווית. לאחר כ- 7 דקות מתחילת הסרטון מוצג תרגול עצמי לתלמיד. אני משערת לעצמי שמספר רב של תלמידים יעצור את הסרטון וינסה לפתור את שלושת התרגילים ולאחר מכן ימשיך לצפות בפתרון התרגילים וכך למעשה תהיה לתלמיד אינדיקציה לפתרון.
כאן למעשה התלמיד צריך ללמוד נושא חדש ללא תיווך של המורה בכיתה. התלמיד נדרש להתמודד עם למידה באופן עצמי. אני בטוחה שהלמידה המתוקשבת תהיה עדיפה על למידה מתוך ספר הלימוד...
הסרטון מתחיל בדגש על משולש ישר זווית, שמות הצלעות והסימון המקובל לאות (ניצב מול a, ניצב ליד b, יתר c). לאחר מכן מציגים חוקים כלליים במשולש ישר זווית. אח"כ מציגים "משפטי מפתח" במשולש ישר זווית; משפט פיתגורס, נוסחת סינוס הזווית, נוסחת קוסינוס הזווית ונוסחת טנגס הזווית. באמצעות 3 שאלות בטריגונומטריה מדגימים את הפתרון באמצעות שימוש ב"משפטי המפתח" לחישוב צלע או זווית. לאחר כ- 7 דקות מתחילת הסרטון מוצג תרגול עצמי לתלמיד. אני משערת לעצמי שמספר רב של תלמידים יעצור את הסרטון וינסה לפתור את שלושת התרגילים ולאחר מכן ימשיך לצפות בפתרון התרגילים וכך למעשה תהיה לתלמיד אינדיקציה לפתרון.
חלק
ג' (30-45 דקות): שיעורי בית מתוך ספר הלימוד בנושא טריגונומטריה - סינוס, קוסינוס
וטנגס
אסב
את תשומת ליבם של התלמידים שכדאי בכל תרגיל לצבוע את צלעות משולש ישר הזווית בהתאם
לצבע שסימנו בדף הנוסחאון (חלק א'). חשוב להדגיש שבכל תרגיל יופיע רק משולש ישר
זווית אחד כי זה למעשה התרגול הראשוני בנושא.
התלמידים יתבקשו לפתור תרגילים מתוך ספר הלימוד. בשיעור מתמטיקה הבא שיתקיים בכיתה, נפתור את התרגילים על הלוח ובכך אוכל לוודא שהתקיים בכיתתי היפוך אחריות ללמידה מהמורה לתלמיד...
התלמידים יתבקשו לפתור תרגילים מתוך ספר הלימוד. בשיעור מתמטיקה הבא שיתקיים בכיתה, נפתור את התרגילים על הלוח ובכך אוכל לוודא שהתקיים בכיתתי היפוך אחריות ללמידה מהמורה לתלמיד...
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה