עבודה מסכמת:
יחידת הוראה בנושא נגזרת והכנה להגדרת הנגזרת
התנסו בשרטוט הדינמי הבא
ורשמו
למטה את התובנות שלכם לגבי השאלה המוצגת שם. רצוי להתייחס להערותיהם של תלמידים
אחרים.
שימו לב שיש עוד קישורים בהמשך. חשוב להזיז את שתי הנקודות ולראות
מה קורה כשהן מתקרבות במצבים שונים. מה מייצג הסימון x??
|
לפני
התחלת הנושא הנגזרת היה לי חשוב שהתלמידים יצמיחו מושג כה חשוב (נגזרת) בעצמם ולכן
פיתחתי את היישומון הדינמי הזה. כאשר הכנסתי אותו לגוגל דוקס וביקשתי בקשה מאוד
ערטילאית: כתבו את תובנותיכם, קיבלתי ממצאים מאוד מפתיעים שגרמו לי לפתח פעילות
נוספת שתגרום להם לשנות את "תובנותיהם" ולחקור היבטים שהיה קשה לראות
בפעילות הראשונה.
פיתוח
המשימות לצד קריאת כל ההערות של התלמידים איפשר לי הוראה יעילה ולהם למידה
אפקטיבית ומשמעותית המשלבת התנסות מחד והכוונה מאידך.
המטרה שלי היתה לגרום לתלמידים להצמיח
את מושג הנגזרת מתוכם, תוך התנסות ביישומונים והכוונה שלי.
הכלי איפשר התנסות חווייתית ומשמעותית
ותגובה של התלמידים לפעילות ולהתנסות. הדבר תרם מאוד להבנתי היכן נמצאים הכיתה
בכלל והתלמיד בפרט, כיצד אני יכולה לכוון את תהליך ההוראה וכיצד לבנות פעילויות
נוספות ואילו סוגיות להעלות לדיונים הכיתתיים.
היה מאוד מוצלח. הרגשתי שהתלמידים
לומדים את הנושא בגישה חווייתית ומפנימים את מושג הנגזרת, נושא חשוב מאוד הדרוש
בתכנית הלימודים של יוד חמש יחל. הפעילות הזו, כמו פעילויות אחרות תמכו רבות
בהוראה והעשירו אותה כאשר נפגשנו בכיתה, יכולנו לשוחח על מה שם ראו בבית דרך
הקישור. חשוב מאוד שהקישור לא השתנה על אף שהפעילויות נוספו והתעבו (ועדיין כל הזמן
מתעדכנות) והתלמידים יודעים שזו הסביבה שלנו ונכנסים מידי פעם להתנסות ולכתוב
הערותיהם.
הקישור למרחב הלימודי שיצרתי:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה