יום שבת, 2 ביולי 2016

משחק וגם משחוק

החלטתי להשתמש בקאהוט ככלי למשחק ומשחוק וחיברתי שאלון בנושא אינטגרלים
1.       אוכלוסיית היעד: תלמידי ארבע- חמש יח"ל כיתה יוד- (אפשרי גם יא) לקראת שאלון 804 או 806
2.       מטרת הפעילות: לעשות סיכום של המושגים המרכזיים בחדו"א ולחדד נקודות שלא תמיד ברורות, ובעיקר לעודד מוטיבציה.

3.       משך זמן הפעילות: שיעור, לכל היותר שניים אם רוצים לפתח את השאלות והטעויות לדיון (תלוי ברמת הכיתה ובאיזה שלב של למידה הם נמצאים).
               קישור למשחק:קישור למשחק
https://play.kahoot.it/#/k/0a1dc5ff-8bc8-4510-9e0e-f0c9d8f50a82
התחלנו בשאלון ולאחר מכן היה דיון פורה שיפורט בסעיף 3. בסיום השיעור התלמידים ביקשו לעשות שוב את השאלון אז הפעלנו שוב. היה שיפור בתוצאות, אך מעניין שבכל זאת היו טעויות..
כל הכיתה השתתפה וזה הישג גדול.
התלמידים נהנו והיו מופתעים. בשיעור שלאחר מכן הריעו והחמיאו וביקשו שנעשה זאת שוב.
בעקבות ההתנסות בתוכנה צפו שאלות כמו נגזרת של מנה, אינטגרל של מנה, מה ההבדל בין חילוק פונקציה בקבוע ובין מנת פונקציות מבחינת הגזירה, המשמעות של קבוע האינטגרציה, הקשר בין גרף הפונקציה לגרף הנגזרת, משמעות המושג זוגיות ואי זוגיות של פונקציה והקשר לנגזרת ועוד. השימוש בתוכנה היווה טריגר להעלות את כל הנושאים הנ"ל ועודד את התלמדיים להקשיב ולהשתתף בדיון באופן אקטיבי ומעורב יותר.
שמחתי מאוד לגוון את שיעור ולתבל אותו בכלי אחר ובסוג אחר של שאלות. אני חשה שגם לי כמורה דרושה התרעננות מידי פעם והכלי הזה ללא סיפק את הסחורה. אני מרגישה שכל הכיתה היתה מגוייסת והשתתפה, דבר שלא ניתן לומר שקורה בכל השיעורים. הכלי אטרקטיבי. עם זאת אני מרגישה שאין צורך להתמיד בו. נראה שהתלמידים לא היו מרוכזים יחסית לשיעור רגיל ולא התייחסו כל כך ברצינות לשאלות ולכן הטעויות היו רבות יחסית. בנוסף, היה לי קשה לחבר שאלות ברמה גבוהה לסוג כזה של כלי ואני חושבת שכדאי להשאיר את השמוש בכלי לשאלות ברמת חשיבה נמוכה יורת, אך שנפרשות על פני נושאים שונים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה